מגמת תקשורת

“הדימיון מחקה. הרוח הביקורתית היא היוצרת” אוסקר ווילד

המגמה פותחת צוהר לעולם התקשורת והניו מדיה. התלמידים נחשפים לשינויים ודילמות תקשורתיות וחברתיות
העומדות בפנינו עם התפתחותה המהירה של הטכנולוגיה. מטרת התוכנית היא לעורר למעורבות חברתית
ואקטיביזם, תוך היכרות עם זכויות האדם והאזרח וכיבוד כללי האתיקה באינטרנט ובחברה.
במהלך לימודיהם הם מבטאים יכולות יצירתיות וביקורתיות כלפי העולם שסביבם. המגמה מעניקה כלים מעשיים
ומשמעותיים לחיים, פיתוח חשיבה יצירתית וסקרנות, עבודת צוות, עמידה ביעדים ובלוחות זמנים ומעל הכל
עשייה חברתית משמעותית. במהלך לימודיהם נפגשים התלמידים עם העולם שבחוץ שכן, לימודי התקשורת
מחברים את התלמידים לנעשה בארץ ובעולם.
בין הנושאים הנלמדים: מבוא לתקשורת המונים וניו מדיה, גלובליזציה, חדשות קולנוע דוקומנטרי, הומור
וסאטירה בתקשורת, השפה הדיגיטלית, צילום עיתונאי, חבות התקשורת, ריאלטי, קליפים מוסיקאלים, עיתונות
ספורט, פרסומות ופרסום סמוי
הלימודים המעשיים מתמקדים בהפקות: כתבות, קליפים וסרט אשר נותנים כלים לתלמיד בתחומי המדיה
השונים: בימוי, הפקה, צילום, תאורה, קול, משחק וכתיבת תסריט. כל זאת באמצעות טכנולוגיה חדישה ומשוכללת
בהתאם לקיים בשוק המקצועי, מצלמות דיגיטליות, ערכות תאורה וסאונד, מוניטורים, מערכת עריכת סרטים
משוכללת ותוכנת עריכה..

אפשרויות להמשך: לבוגרי המגמה עדיפות לשרת בחטיבת דובר צה”ל ,תקשורת ועיתונאות צבאית, כתב/ת,
מפיק/ת סרטים, צלם צבאי. מסלול המגמה מאפשר המשך לימודים יג’-יד’. תואר אקדמי בתקשורת, קולנוע,
טכנולוגיה משולבת ועוד..

הלימודים במגמה מהווים 8 יחידות לימוד:
★ 5 יח”ל עיוניות- הכוללות בתוכן מחקר ביקורתי ומעמיק בנושאים תקשורתיים-חברתיים.
★ 3 יח”ל מעשיים- במסלול הפקה וקולנוע- בהם הדגש הינו על התלמיד הפועל והדינמי, אשר בונה את תוכן
עבודתו ויוצר אותה.
★ 1 יח”ל-מבוא למדעים – מקצוע כלל בית ספרי

הלומדים במגמה משתתפים במגוון סדנאות, סיורים, הרצאות של אנשי תקשורת, יום קולנוע, ימי צילום מחוץ
לבית הספר וביקורים בגופי תקשורת.

המגמה מיועדת לתלמידים המתאפיינים בגישה מקורית, פתוחה, יצירתית וביכולת ביטוי גבוהה בעל-פה ובכתב.
וכן לתלמידים הרואים את עצמם מתעניינים בתחומי התקשורת ובתשוקה ליצירה ולהבעה עצמית

תנאי קבלה: ציון בהתנהגות – טוב מאוד. ממוצע ציונים 70 ומעלה. מבחן קבלה בכתב. ראיון אישי בע”פ.