מקצוע התיאטרון חושף את התלמיד לעולם של עשייה וחשיבה מרתקת ויצירתית.
הלימודים במגמה מקנים לתלמיד הבנה וידיעה של מושגי היסוד ושל תהליכי היצירה התיאטרונית, דבר המפתח את יכולתו לדון באומנות התיאטרון ולבקרה כצופה וכן מאפשר לו להתנסות במיומנויות היצירה התיאטרונית.
התיאטרון משיק לתחומים רבים כמו: היסטוריה, סוציולוגיה, אומנות ומוזיקה, וכך העיסוק בו גורם בהכרח להרחבת ההשכלה הכללית. תחום התיאטרון פותח בפני התלמיד צוהר לתרבויות אחרות ולמורכבויות ההתנהגות האנושית.
החוויה התיאטרונית מרגשת, מעציבה או מצחיקה ולעולם לא משאירה אותנו אדישים. לימוד תיאטרון וההתנסות באומנות זו מלמדת אותנו על עצמינו ומעמיקה את הבנתנו את האחר. עבודת התיאטרון תמיד נעשית מתוך שיתוף-פעולה ועל כן מעצימה את כישורי העבודה בקבוצה.
נושאי הלימוד:
- שפת התיאטרון- מושגי יסוד.
- פרשנות מהמחזאות הקלאסית- קומדיה וטרגדיה.
- משחק- תיאוריה ומעשה.
- התיאטרון המערבי והישראלי במאות 20-12 .
- הפקה- תיאוריה ומעשה.
הערכה ובחינות הבגרות:
- הערכה חלופית שתקבע על ידי המורה בי’ ו י’א – לדוגמה ערב קטעי משחק שיופק על ידי התלמידים, מבחנים, עבודות ועוד. -30% מציון הבגרות
- פרוייקט הפקה בי’ב. במסגרת זו על כל תלמיד לקחת חלק בהפקה של מחזה בשני תפקידים: תפקיד משחקי ותפקיד הפקתי. ההפקה נצפית על ידי בוחן חיצוני.התלמידים יגישו לבוחן ביחד ספר הפקה . בנוסף יקיים הבוחן שיחה עם התלמיד- 50%
- בחינה עיונית -20%
תנאי קבלה: הקבלה למגמה מותנית בתהליך מיון של התלמידים.